به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، وستپک (Westpac)، یکی از چهار بانک بزرگ استرالیا، اولین آزمایش خود از اقدامات محافظت در برابر کلاهبرداری که برای مبارزه با فعالیت‌های کلاهبرداری مرتبط با ارزهای دیجیتال طراحی شده است را انجام داد.

هدف از اقدامات حفاظتی کاهش خسارات ناشی از کلاهبرداری و کاهش خطرات احتمالی است.

طبق این بیانیه، کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری تقریباً 50 درصد از کل ضررهای مشتریان مرتبط با کلاهبرداری را تشکیل می‌دهند، در حالی که حدود یک سوم کل کلاهبرداری‌ها شامل انتقال مستقیم به صرافی‌های ارزهای دیجیتال است که ردیابی آنها را بسیار دشوار می‌کند.

ممنوعیت وستپک در همان روزی اعمال می‌شود که به مشتریان بایننس گفته شد که دیگر نمی توانند از پِی‌آی‌دی (PayID) برای انتقال دلار استرالیا به حساب‌های خود استفاده کنند. بایننس گفت که یک ارائه‌دهنده شخص ثالث محدودیت‌هایی را برای صرافی اعمال کرده است که بر برداشت‌های حواله بانکی در حال حاضر تأثیر گذاشته است.

به گفته اسکات کولاری (Scott Collary)، مدیر گروه خدمات مشتری و فناوری وستپک، در حالی که صرافی‌های دیجیتال نقش قانونی در اکوسیستم مالی دارند، ظهور ارز دیجیتال باعث افزایش کلاهبردارانی شده است که از صرافی‌های خارج از کشور استفاده می‌کنند.

وستپک قصد دارد در اواخر ماه می (اوایل خرداد) به تدریج یک آزمایش مرحله‌ای از بلوک‌های جدید محافظت از پرداخت کریپتو را معرفی کند. این آزمایش در کنار سایر ابتکارات اخیر مانند وستپک وریفای (Westpac Verify) معرفی شده است. این ویژگی مشتریان را از عدم تطابق نام حساب‌های احتمالی هنگام پرداخت به شعبه و شماره حساب جدید بانک ایالت یا ارسال پول به حسابی که وستپک سابقه تراکنش قبلی نداشته است مطلع می‌کند.

گروه حمایت از مصرف کننده چویس (Choice) گزارش می‌دهد که استرالیایی‌ها به دلیل کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال بیش از 129 میلیون دلار ضرر کرده‌اند. تنها در سال 2021 (1400)، کمیسیون مصرف کننده و رقابت استرالیا بیش از 12000 گزارش مربوط به چنین کلاهبرداری‌هایی را دریافت کرد.

کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری کریپتو علائم هشدار دهنده‌ای مانند تبلیغات فریبنده رسانه‌های اجتماعی، وب سایت‌های تقلبی، اسناد جعلی و استفاده از نرم‌افزارهای جعلی را نشان می‌دهند.

علاوه بر این، کلاهبرداران ممکن است اطلاعات شخصی را در اختیار داشته باشند یا سعی کنند آن را دستکاری کنند تا در طول مکالمات تلفنی اقدامی انجام دهند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array