به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، درگیری‌های خاورمیانه می‌تواند تمامی معادلات اوپک را برهم بزند. از سوی دیگر، تنش‌های ژئوپلیتیکی به آینده صعودی نفت دامن زده و ثبات بازارهای نفت را به مخاطره می‌اندازد.

گرچه رژیم صهیونیستی یکی از تولیدکنندگان کلیدی نفت خام نیست، اما این درگیری پیامدهایی بر عرضه نفت خاورمیانه داشته و منجر به تعطیلی بندر «اشکلون» و پایانه نفتی آن شده است. علاوه بر این، این تنش می‌تواند روابط احتمالی بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را معلق و بر تولید نفت در آینده تأثیر بگذارد.

در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 11:55 دقیقه روز سه شنبه (18 مهر) نفت خام برنت در کانال 88 دلار و 20 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد.

نگرانی‌های مربوط به عرضه و تقاضای نفت در بازار جهانی

درگیری حماس و رژیم صهیونیستی و حملات هوایی این رژیم به غزه، خطرات ژئوپلیتیکی را تشدید کرده است که می‌تواند عرضه نفت را مختل کند. تلاش‌های آمریکا و عربستان برای دستیابی به توافق این کشور با رژیم صهیونیستی تحت تاثیر جنگ غزه به نتیجه نرسید که می‌تواند به طور بالقوه افزایش تولید عربستان در سال آینده، که بخشی از این توافق بود را محدود سازد.

هفته گذشته، شاخص‌های برنت و WTI به ترتیب حدود 11 و 8 درصد کاهش یافتند، زیرا چشم‌انداز تقاضای جهانی مبهم بود. در حال حاضر، این درگیری در نوار غزه، پویایی عرضه و تقاضا را بیشتر به عدم تعادل تهدید می‌کند. گلدمن ساکس اعلام کرده که آشفتگی می‌تواند عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را معلق و بر برنامه‌های تولید عربستان تأثیر بگذارد. همچنین احتمال تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش صادرات نفت این کشور وجود دارد.

تنها نکته مثبت در مورد عرضه نفت ادامه مذاکرات ونزوئلا و آمریکاست که می‌تواند باعث برداشته شدن تحریم‌های ونزوئلا و مداخله یک شرکت خارجی دیگر برای صادرات نفت این کشور شود.

پیش‌بینی قیمت نفت خام در کوتاه مدت

در کوتاه مدت، بازار نفت احتمالاً بی‌ثبات باقی می‌ماند. نگرانی‌های عرضه و نیز تغییرات چشم‌اندازهای ژئوپلیتیکی به صورت مستمر بر این بازار تاثیر می‌گذارد. سرمایه‌گذاران ریسک گریز باید برای افزایش حساسیت بازار آماده شوند، زیرا درگیری‌ها می‌توانند احساسات بازار را یک شبه به طرز چشمگیری تغییر دهند.

تحلیل تکنیکال نفت خام

تحلیل تکنیکال نفت خام

قیمت روزانه فعلی معاملات آتی نفت خام سبک در کانال 85.97 و اندکی بالاتر از میانگین متحرک 50 روزه (EMA 50) در سطح 85.09 است که نشان دهنده حرکت صعودی کوتاه مدت است. همچنین قیمت به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه (EMA 200) در کانال 77.63 است که روند صعودی بلندمدت را تقویت می‌کند.

قیمت بین حمایت اصلی 82.68 و مقاومت جزئی سطح 92.49 قرار دارد که بیشتر نشان دهنده چشم‌انداز صعودی است. با این حال، اگر معامله‌گر هستید جانب احتیاط را رعایت کنید؛ چرا که بازار کاملاً تحت تاثیر اخبار است.

به طور کلی، به نظر می‌رسد که احساسات بازار با احتیاط صعودی باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array