به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مجلس سنا در ایالت آریزونای آمریکا در حال بررسی پیشنهادی است که گنجاندن صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در دو پرتفوی بازنشستگی ایالتی را هدف قرار داده‌اند. این طرح برای دومین بار پس از تصویب در جلسه سوم سنا و رأی‌گیری‌ روزهای 13، 16 و 2 فوریه (24و 26 بهمن و 3 اسفند) توسط مجلس نمایندگان مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس اسناد ایالتی، این طرح در صورت تصویب شدن، سیستم بازنشستگی ایالتی آریزونا (ASRS) و سیستم بازنشستگی کارکنان امنیت عمومی (PSPRS) را تشویق می‌کند تا با توجه به سوابق ایالتی، ETFهای بیت‌کوین را در پرتفوی مربوطه خود در نظر بگیرند.

لازم به ذکر است که این طرح برای اولین بار در تاریخ 30 ژانویه 2024 (10 بهمن) توسط سنا معرفی و در صحن علنی مجلس قرائت شد.

صندوق بازنشستگی آریزونا

بیت کوین در صندوق‌های مستمری آریزونا

این طرح صندوق‌های مستمری بگیران ASRS و PSPRS را تشویق می‌کند که با نظارت بر تحولات صنعت ETFهای بیت کوین، «پیامدهای» تخصیص ETF بیت کوین به پرتفوی بازنشستگی خود ازجمله مشاوره با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ETF بیت کوین مورد تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار را در نظر بگیرند.

در مرحله بعد، باید یک «گزارش جامع» برای خزانه‌داری ایالت آریزونا، رئیس مجلس سنا و رئیس مجلس نمایندگان ارسال شود که امکان‌سنجی، خطرات و مزایای بالقوه افزودن قابلیت کار با ETFهای بیت‌کوین و اقدامات احتیاطی لازم در صندوق‌های بازنشستگی را تشریح کند. در این سند استفاده از سایر ETFهای رمزارزی نیز در نظر گرفته می‌شوند.

دنیس پورتر، مدیرعامل Satoshi Action Fund گفت که این اقدام می‌تواند به عنوان یک تلاش استراتژیک در راستای افزایش تنوع سبد دارایی و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری تلقی شود. به عقیده وی، اضافه کردن امکان کار با ETFهای بیت‌کوین می‌تواند به‌طور چشمگیری از ریسک یک سبد دارایی بکاهد. او پیش از این نیز متذکر شده بود که:

« آریزونا با در نظر گرفتن ETFهای بیت‌کوین، درست همانند سرمایه‌گذاری‌های سنتی امن مانند طلا، به دنبال استفاده از ارزش ذاتی و ثبات بالقوه ارائه شده توسط بیت‌کوین است.»

اوایل سال جاری، جان پالمر، رئیس بورس اختیار معامله شیکاگو، پیش‌بینی کرد که تأیید ETFهای بیت‌کوین راه را برای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی در بیت‌کوین از طریق ETF‌ها هموار می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array