به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اظهار نظر اخیر برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیر عامل صرافی آمریکایی کوین بیس در پاسخ به سوالی در مورد یواس‌دی کوین (USDC) در گزارش درآمد سه ماهه دوم این شرکت، موجب تعجب همگان شد. آرمسترانگ هنگام اظهار نظر در مورد ارزش بازار USDC، به طعنه گفت که بایننس مقداری از وجوه USDC خود را به یک استیبل کوین دیگر منتقل کرده است، اما با این وجود، ارزش بازار USDC همچنان در سطوح بالا حفظ شده است.»

لازم به ذکر است که یواس‌دی کوین (USDC) گزینه برتر در کوین بیس بوده و این صرافی رمزارزی یکی از اعضای کنسرسیوم صاحبین USDC است. صرافی بایننس نیز زمانی ذخایر قابل توجهی از این استیبل کوین در اختیار داشت. ولی بر اساس اظهارات اخیر آرمسترانگ، به نظر می‌رسد این صرافی ارزهای دیجیتال، بخشی از دارایی‌های خود را به سایر استیبل کوین‌ها تبدیل کرده است.

طبق داده‌های درون زنجیره‌ای موجود، بایننس اخیراً USDCهای خود را با دلار آمریکا بازخرید کرده است. به عقیده بسیاری از ناظران بازار این صرافی ترجیحاً به سمت استیبل کوین انتخابی جدید خود به نام First Digital USD (FDUSD) تغییر موضع خواهد داد. ظاهراً بایننس اکنون 90 درصد از عرضه در گردش این دارایی را تحت کنترل خود دارد.

پیشینه بایننس در فروش USDC

با این حال، این اولین باری نیست که بایننس USDC را به سایر استیبل کوین‌ها تبدیل می‌کند. در سپتامبر 2022، این صرافی رمزارزی اعلام کرد که تمام USDCهای موجود در این پلتفرم را به طور خودکار به بایننس یواس‌دی (BUSD) تبدیل می‌کند که استیبل کوینی با نام تجاری بایننس است و توسط شرکت پاکسوس تراست (Paxos Trust Company) منتشر شده است. در آن زمان، مشخص نبود که این صرافی قصد دارد ذخایر خود را بفروشد یا به سایر استیبل کوین‌ها تبدیل کند.

مدت‌هاست که بایننس به دنبال استیبل کوین‌های جدید بوده است. در واقع پس از اینکه وزارت خدمات مالی نیویورک به کمپانی پاکسوس دستور داد انتشار استیبل کوین BUSD را متوقف کند این صرافی برای کاهش نیازهای استیبل کوین خود، به TrueUSD (TUSD) روی آورد. با این حال، این دارایی دیپگ شد و با از دست دادن پیوند دلاری خود، انتشار آن روز 10 ژوئن (20 خرداد) متوقف گردید.

بایننس از آن زمان به یک استیبل کوین نسبتاً ناشناخته دیگر یعنی FDUSD روی آورده است. این استیبل کوین جدید که توسط یک شرکت مستقر در هنگ کنگ منتشر می‌شود، طی چند هفته گذشته و پس از راه‌اندازی چندین جفت معاملاتی با کارمزد صفر از آن در صرافی بزرگ بایننس، شدیداً مورد توجه قرار گرفته است.

ظهور استیبل کوین FDUSD حتی توجه پائولو آدریونو (Paolo Adriono)، مدیر ارشد فناوری تتر را نیز به خود جلب کرد. او گفته است که تتر (USDT) اخیراً تحت فشار زیادی قرار گرفته و USDC، رقیب اصلی آن نیز تاحد زیادی بازخرید شده است.

«جالب نیست که USDT تحت فشار نزولی قرار می‌گیرد فقط برای اینکه بازارسازان را وادار به واکنش کند و وقتی انتظار داریم رقیب اصلی آن یعنی USDC از این وضعیت سود ببرد، به شدت به فروش می‌رسد، و در همین حال ناگهان یک شرکت کننده جدید متولد می‌شود.»

— پائولو آردوینو (@paoloardoino) . سوم آگوست 2023

لازم به ذکر است که یواس‌دی کوین با نام اختصاری USDC، دومین استیبل کوین بزرگ از نظر سهم بازار محسوب می‌شود و زمانی، به عنوان رقیب واقعی رهبر این بازار یعنی تتر USDT شناخته می‌شد. با این حال، طی یک سال گذشته، ارزش بازار USDC تقریباً به نصف کاهش یافته و از 44.5 میلیارد دلار ابتدای سال، اکنون به 26 میلیارد دلار رسیده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array