به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، چندین آدرس سپرده یا واریز قدیمی را به عنوان بخشی از ارتقاء زیرساخت خود غیرفعال می‌کند.

بایننس در اطلاعیه‌ای در 18 آوریل (29 فروردین) گفت که آدرس‌ها و یادداشت‌های سپرده انتخابی را به صورت دسته‌ای در چندین بلاکچین از جمله اتر غیرفعال می‌کند. صرافی کریپتو گفت که غیرفعال کردن آدرس‌های قدیمی یک روال است و بخشی از افزایش امنیت و کارایی کاربران است.

کاربران این آدرس‌های بلاکچین سپرده تحت تأثیر از طریق ایمیل مطلع خواهند شد و صرافی تشویق می‌کند که همه کاربران آسیب‌دیده پس از دریافت اعلان، آدرس و یادداشت جدیدی دریافت کنند که ایمیل اعلان تاریخ انقضای هر آدرس سپرده قدیمی را در بر خواهد داشت. هنگامی که کاربران یک آدرس جدید دریافت می‌کنند، آدرس‌های سپرده قدیمی نامعتبر می‌شوند.

برای دریافت آدرس سپرده جدید، کاربران باید وارد حساب بایننس خود شده و دستورالعمل‌های ذکر شده در اعلان ایمیل خود را دنبال کنند. این مهاجرت بین آوریل و ژوئن 2023 (فروردین و خرداد 1402) برنامه‌ریزی شده است.

بایننس

این صرافی کریپتو همچنین اطمینان داد که اگر شخصی به اشتباه دارایی‌ها را به آدرس‌های منقضی شده ارسال کند، وجوه از دست نخواهد رفت. با این حال، پرداخت‌های انجام شده به آدرس‌هایی که قبلا منقضی شده‌اند، بلافاصله بازپرداخت نمی‌شوند. کاربران باید با استفاده از صفحه تاریخچه تراکنش به صورت دستی سپرده‌ها را از آدرس قدیمی درست کنند.

بایننس به طور منظم زیرساخت‌های خود را هر از گاهی ارتقا داده و حفظ می‌کند. این صرافی اخیراً زنگ خطر را در مورد 191 برنامه غیرمتمرکز غیرقابل اعتماد و توکن‌های جعلی در شبکه بلاکچین بومی خود به نام بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) به صدا درآورده است.

تغییر در آدرس‌های سپرده چندین بلاکچین، از جمله اتریوم، درست یک روز قبل از اینکه بایننس برنامه برداشت اتر را برای کاربران باز کند، رخ می‌دهد. اکنون میلیون‌ها اتر پس از ارتقاء شیپلا (Shapella) در 12 آوریل (23 فروردین) باز شده‌اند و صرافی‌های اصلی و متولیان قبلاً ترتیباتی را برای کاربران انجام داده‌اند تا اتر خود را از زنجیره بیکن (Beacon) آن‌استیک (unstake) کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array