به گزارش ایران دکونومی، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای بعد از ظهر پنجشنبه در پاسخ به سوالات دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: ما هیچ خط قرمزی را در مبارزه با فساد قبول نمی‌کنیم و بر این باوریم مطالبه نظام و مردم از دستگاه قضا، مبارزه بی‌امان با فساد و ریشه‌کن کردن این امر است.

وی تصریح کرد: در مبارزه با فساد بدون تبعیض و به صورت شفاف و آشکار عمل می‌کنیم و رفتار ما در این ۲ سال گویای این امر بوده است.

خیلی ها تلاش کردند در مسئله نهاده‌های دامی بگویند اتفاقی رخ نداده ولی اینگونه نبود. به طور جد پیگیری شد. خود دولت پیگیری کرد. بازرسی کل کشور پیگیری کرد. وزارت اطلاعات پیگیری کرد. همه مقید و جدی بودیم که پیگیری کنیم.

چه اتفاقی افتاد؟ ۱_ جلوی ارزی که قرار بود به آن آقا بدهند که از مجرای صحیح پیش نرفته بود گرفته شد. ۲_ مبلغ ریالی پول که داده بودند به او و تضمین کافی نگرفته بودند اصلاح شد ۳_ فرآیند کلی اصلاح شد.

مورد بعدی این بود که افراد متخلف تحت تعقیب قرار گرفتند. کار به جایی رسید که به هر تقدقر وزیر زیربط استعفا داد و دولت استعفا را پذیرفت. کار به جایی رسید که قائم مقام او برکنار شد و تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. کار به جایی رسید که هم کسانی که در این راستا در دو سه قسمت هم در داخل وزارت خانه و هم خارج وزارت خانه و آن فردی که در شرکت خصوصی بود همه تحت تعقیب قرار گرفتند.

رفته دادگاه تا الان ۸ جلسه برگزار شده و دارد رسیدگی می‌کند. دیروز پیگیر شدم که دادگاه چقدر طول می‌کشد گفتنم به احتمال قوی این جلسه دفاع آخر را بگیرند و بعد وارد انشای رای شوند.

اون آقایی که ریالی را میخواست به بازار ببرد و ارز بگیرد برای واردات خودش رفته بود از یکی از شرکت های زیرمجموعه گرده دبش پول زیادی گرفته بود یعنی ارز را از آن می‌گرفتند.

از اینجا بازرسی کل کشور وارد شد که این ارز ها را از کجا می‌آورید. یکی از ورودی های بازرسی کل کشور از اون پرونده به این پرونده رسید.

اژه ای ادامه داد: اتحادیه چای هم گزارشی به معاون اول رئیس جمهور درباره واردات چای ارائه کرد و معاون اول رئیس جمهور با حساسیت تمام بلافاصله از ستاد مبارزه با فساد اقتصادی خواست در مورد این قضه تحقیق کند.

وی ادامه داد: در این پرونده جلوی ارزها گرفته شد، مبلغ ریالی آن اصلاح شد، افراد متخلف تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و فرآیندی که منجر به تخلف شده بود، اصلاح شد.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array