به گزارش ایران دکونومی،اولین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران در تاریخ 13 اسفند ماه برگزار شد و پس از آن هشت حراج دیگر نیز تا ۲۷ اسفندماه برگزار شد و در مجموع ۹ حراج برگزارشده و جمعا ۱۱۰ هزار و ۵۲۴ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شد.

و برندگان حراج اول از روز دوشنبه 21 اسفند ماه تا 14 روزه کاری مهلت داشتند تا به بانک جهت دریافت سکه طلا مراجعه کنند.و فردا آخرین مهلت دریافت سکه‌های اولین حراج مرکز مبادله

میزان سفارش در حراج سکه برای هر متقاضی

حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعاً ۵ قطعه سکه است، به‌نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع‌سکه، یا ۵ قطعه نیم‌سکه، یا ۵ قطعه تمام‌سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام‌سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

زمان تحویل به دو دوره هفت روزه با هزینه انبارداری و بدون هزینه انبارداری تقسیم می‌شود.

برنده حراج می‌تواند جهت تحویل فیزیکی سکه خود از شعبه منتخب، پس از گذشت هفت روز کاری پس از تخصیص به مدت هفت روز کاری بعد مراجعه کند؛ در این دوره فقط هزینه تحویل ۳۰۰ هزار ریالی به ازای هر سکه دریافت می‌شود.

در صورت تاخیر در دریافت سکه، متقاضی به مدت هفت روزکاری دیگر می‌تواند علاوه بر پرداخت هزینه تحویل با پرداخت هزینه نگهداری به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به ازای هر قطعه سکه طلا (اعم از سکه تمام، نیم سکه یا ربع سکه)، سکه خود را تحویل بگیرد.

عدم مراجعه متقاضی برای دریافت سکه در مهلت مقرر به فسخ معامله منجر خواهد شد و وجوه واریزی پس از کسر هزینه‌های عملیاتی به متقاضی عودت داده می‌شود.

برندگان حراج سکه، چگونه سکه خود را دریافت کنند؟

کسانی که در حراج برنده شدند، باید یک هفته کاری بعد از اعلام نتایج هر یک از حراج‌ها، جهت تحویل سکه‌های خود به شعبه بانک ملی که در سامانه مشخص کردند، مراجعه کنند.

افراد برای تحویل سکه‌های خود باید شخصا با در دست داشتن مدارک مراجعه کنند و به‌صورت فیزیکی سکه خود را دریافت کنند.

و کسانی که به هر دلیلی امکان حضور شخصی جهت دریافت سکه طلای‌ خریداری شده را ندارند، می توانند با اعطای وکالت رسمی ثبت شده نزد دفاتر اسناد رسمی کشور با موضوع دریافت انواع سکه طلا (ربع سکه، نیم‌ سکه و سکه تمام) از همه شعب بانک ملی ایران بابت معامله سکه طلا در سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ارز و طلای ایران به شخص مورد نظر، سکه طلای خود را دریافت کنند.

جدول زمان‌بندی تحویل سکه طلای مرکز مبادله ایران

شماره حراجتاریخ حراجشروع زمان تحویل بدون هزینه انبارداریپایان زمان تحویل بدون هزینه انبارداریشروع زمان تحویل با هزینه انبارداریپایان زمان تحویل با هزینه انبارداریروز خاتمه معامله
اول۱۴۰۲/۱۲/۱۳۲۲ اسفند۵ فروردین۶ فروردین۱۵ فروردین۱۶ فروردین
دوم۱۴۰۲/۱۲/۱۶۲۶ اسفند۸ فروردین۹ فروردین۱۹ فروردین۲۰ فروردین
سوم۱۴۰۲/۱۲/۱۹۲۸ اسفند۱۱ فروردین۱۴ فروردین۲۱ فروردین۲۵ فروردین
چهارم۱۴۰۲/۱۲/۲۰۵ فروردین۱۴ فروردین۱۵ فروردین۲۵ فروردین۲۶ فروردین
پنجم۱۴۰۲/۱۲/۲۱۶ فروردین۱۵ فروردین۱۶ فروردین۲۶ فروردین۲۷ فروردین
ششم۱۴۰۲/۱۲/۲۲۷ فروردین۱۶ فروردین۱۸ فروردین۲۷ فروردین۲۸ فروردین
هفتم۱۴۰۲/۱۲/۲۳۸ فروردین۱۸ فروردین۱۹ فروردین۲۸ فروردین۲۹ فروردین
هشتم1402/12/2611فروردین20 فروردین21 فروردین30 فروردین1اردیبهشت
نهم1402/12/2714فروردین21 فروردین25 فروردین1 اردیبهشت2 اردیبهشت
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array