به گزارش ایران دکونومی، امشب آخرین مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی است.

این دوره مختص متقاضیانی است که در مرحله اول ثبت‌نام‌ این خودروها در اسفندماه سال ۱۴۰۱، با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند.

سامانه جهت انتخاب خودروها از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳,۰۳.۰۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز چهارشنبه ۱۴۰۳.۰۴.۰۶ در دسترس است.

در این دور از عرضه خودروهای وارداتی ۱۲ مدل خودروی وارد شده‌ دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و همچنین ۱۹ مدل خودروی وارد شده‌، دارای قیمت‌ علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شده است.

۳۱ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در این دوره

در صورت عدم واریز وجه پس از تخصیص خودرو برای متقاضی چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از تخصیص خودرو و فراخوانی از سمت شرکت عرضه کننده، در صورت عدم واریز وجه، متقاضی محترم از لیست سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی حذف می‌گردد.

کدام برندگان خودروهای برقی می‌توانند در این دوره شرکت کنند؟

 متقاضیانی که در عرضه ۱۳ وارداتی در تاریخ (۱۶ لغایت ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشارکت داشتند و یکی از خودروهای برقی (EQM۵EV،EJ۷، ENS۱، GRE) را انتخاب نمودند و تمایل به تغییر خودروی خود دارند، فقط در این عرضه می‌توانند خودروی برقی خود را لغو و یکی از خودروهای موجود در این عرضه را انتخاب نمایند(در  عرضه‌های آینده به هیچ عنوان این امکان وجود ندارد). در صورتی که متقاضی خودروی برقی خود را لغو و خودرویی را انتخاب ننماید از اولویت بندی سامانه حذف می گردد .

طبق تاکید صورت گرفته، پیرو پیامک ارسالی و با توجه به ۱۵ مرحله عرضه صورت گرفته و همچنین فراهم بودن امکان تخصیص خودرو و عدم اقدام برای تعیین خودرو توسط برخی از متقاضیان، باعنایت به تنوع سبد محصولاتی قابل عرضه در این مرحله از عرضه خودروهای وارداتی، در صورت عدم اقدام در این مرحله و مرحله بعدی، اولویت اعلامی این افراد حذف و در مرحله جدید ثبت نام که برای عموم مردم فراهم می شود، می‌بایست مشابه سایر افراد و براساس شرایط اعلامی اقدام کنند و هیچگونه اعتراضی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

گفتنی است با توجه به اینکه نوع فروش به صورت قطعی است، شرکت‌های واردکننده باید مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، نسبت به تحویل خودرو با قیمت قطعی حداکثر ظرف یک ماه پس از تکمیل وجه، اقدام کنند؛ در صورت تاخیر در تحویل یا انصراف از خرید و… قراردادهای مذکور مشمول جرائم مندرج در آیین‌نامه خواهد شد.

تاکید می‌شود که در این مرحله از عرضه خودروهای وارداتی،  هیچگونه ثبت‌نام جدیدی برای متقاضیان جدید انجام نشد و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً ویژه ثبت‌نام کنندگان مرحله اول بوده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array