به گزارش ایران دکونومی، اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی برق یک روش تشویقی است که در آن معمولاً مصرف‌کنندگان به انحا مختلف تشویق می‌شوند تا مصرف خود را مدیریت کنند.

شهریور ماه آخرین ماه اجرای طرح پاداش صرفه جویی و آخرین فرصت برای رایگان کردن قبوض مشترکان خانگی است که از امروز آغاز شده است.

وزارت نیرو برای تامین برق مورد نیاز دو برنامه اصلی دارد یکی افزایش ظرفیت تولید برق و دیگری مدیریت مصرف مشترکان است که آن را در دستور کار خود قرار داده است. در بخش مدیریت مصرف برق بخش خانگی دو سیاست کلی وجود دارد که یکی اجرای قانون افزایش پلکانی مصرف برای پُرمصرف‌ها و دیگری طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی است.

در راستای تشویق مشترکان برای صرفه‌جویی در مصرف برق، امسال از ابتدای خردادماه تا انتهای شهریورماه طرح اختصاص پاداش به مشترکان اجرایی می‌شود که نسبت به سال گذشته وسیع‌تر است و همه مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

این روش به‌خصوص در ایام پیک مصرف برق بیشتر مورد تأکید قرار می‌گیرد تا مصرف‌کننده مصرف خود را کنترل کند تا در پیک مصرف میزان مصرف از تولید بالاتر نرود که منجر به خاموشی شود.و مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف تا ۲,۰۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array