به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کراپوپولیس (Krapopolis)، سریال کارتونی وابسته به توکن غیرقابل تعویض (NFT) از دان هارمون (Dan Harmon)، خالق ریک و مورتی (Rick and Morty)، علیرغم اینکه فصل اول حتی هنوز پخش نشده است، برای فصل سوم توسط فاکس تمدید شد.

تیم کراپوپولیس در تاریخ 2 مارس (11 اسفند) از طریق توییتر این تمدید را اعلام کرد و تأکید کرد که دارندگان NFT هنوز هم می‌توانند قبل از پخش با نمایش درگیر شوند.

شهروندان، ما به تازگی خبر بزرگی دریافت کردیم که کراپوپولیس برای *فصل سوم* تمدید شده است. لازم نیست منتظر شروع نمایش باشید، می‌توانید از هم‌اکنون با رای دادن، مشاهده محتوای انحصاری، استفاده از جوایز و موارد دیگر شرکت کنید!

— کراپوپولیس (@Krapopolis) 2 مارس 2023

NFT

مایکل تورن (Michael Thorn)، رئیس برنامه‌نویسی فیلمنامه فاکس، در گفت‌وگو با ددلاین (Deadline) در 2 مارس، خاطرنشان کرد: «ما نسبت به اثری که می‌خواهیم از آن حمایت کنیم و توانایی آن برای یافتن مخاطب و موفقیت، بسیار خوش‌بین هستیم» و بر ایمان خود به هارمون تأکید کرد.

او افزود: «در حالی که [دستور فصل سوم] غیر معمول است، اما برای ما با کراپوپولیس بی‌معنی بود.

کراپوپولیس یک انیمیشن کمدی است که در یونان باستان اتفاق می‌افتد و داستان یک خانواده از انسان‌ها، خدایان و هیولاها است که سعی می‌کنند یکی از اولین شهرهای جهان را بدون کشتن یکدیگر اداره کنند.

بازیگران این فیلم شامل نام‌های بزرگی مانند ریچارد آیود (Richard Ayode)، مت بری (Matt Berry)، پم مورفی (Pam Murphy)، دانکن تراسل (Duncan Trussell) و هانا وادینگهام (Hannah Waddingham) هستند.

این مجموعه توسط شرکت ان‌اف‌تی بلاکچین کریتیو لبز (NFT Blockchain Creative Labs) فاکس کورپ تولید شده است که عناصر مرتبط با NFT را نیز برای نمایش ارائه می‌کند.

NFTها “کرپ چیکنز (Krap Chickens) ” نامیده می‌شوند و آواتارهای مرغ کارتونی را به همان سبک هنری نمایش به تصویر می‌کشند. 10,420 توکن وجود دارد که برخی از آنها هنوز با 0.18 اتر قابل استفاده هستند.

به دارندگان اجازه دسترسی انحصاری به تجربیات، محتوا، جوایز و حق رأی در جنبه‌های خاصی از نمایش داده می‌شود.

NFT

مرغ کراپ. منبع: Krapopolis

 

کناره‌گیری مدیرعامل اسکوئر انیکس (Square Enix)

یوسوکه ماتسودا (Yosuke Matsuda)، مدیرعامل شرکت اسکوئر انیکس پس از نزدیک به 10 سال مدیریت NFT، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

اسکوئر انیکس در اطلاعیه‌ای در ماه مارس درباره تغییرات شرکت اعلام کرد که تاکاشی کریو (Takashi Kiryu) نقش مدیرعاملی را از ماتسودا به عهده خواهد گرفت. با این حال، این حرکت تا جلسه سالانه سهامداران در ماه می (اردیبهشت 1402) نهایی نخواهد شد.

در حالی که به Web3 و NFTها به صراحت در این اعلان اشاره نشده بود، این شرکت نشان داد که همچنان به دنبال ادغام فناوری جدید است و نشان می‌دهد که برنامه‌های مرتبط با بلاکچین ممکن است بدون مانع باقی بمانند.

در این پرونده آمده است: «تغییر سریع محیط کسب‌وکار پیرامون صنعت سرگرمی، تغییر پیشنهادی برای تغییر شکل تیم مدیریت با هدف اتخاذ نوآوری‌های تکنولوژیک در حال تکامل و به حداکثر رساندن خلاقیت گروه شرکت است.»

زمانی که ماتسودا در اسکوئر انیکس بود، چندین بار موقعیتی صعودی در زمینه بازی‌های Web3 گرفت.

ماتسودا در نامه‌ای به مناسبت سال نو از اول ژانویه (11 دی) تأکید کرد که اسکوئر انیکس «تلاش‌های تهاجمی سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار» را در سال 2022 به این فضا اختصاص داده است و در سال 2023 نیز به این کار ادامه خواهد داد.

وی در یادداشت ذکر کرد: «به دنبال هیجان و نشاطی که NFTها و متاورس را در سال 2021 احاطه کرد، سال 2022 سال نوسانات زیادی در فضای مرتبط با بلاکچین بود.

با این حال، اگر ثابت شود که این گامی در فرآیندی بوده که به ایجاد قوانین و محیط تجاری شفاف‌تر منجر می‌شود، قطعاً به نفع رشد سرگرمی‌های بلاکچین بوده است.

تحت رهبری ماستودا، اسکوئر انیکس مجموعه‌های شخصیت‌های فاینال فانتزی را در جولای 2022 (تیر 1401) عرضه کرد و در سپتامبر (شهریور) با پروژه بازی‌های بلاکچین اوسیس (Oasys) شریک شد. در دسامبر 2022 (دی 1401)، این شرکت همچنین 52.7 میلیون دلار در توسعه‌دهنده بازی‌های موبایل گومی گیمز (Gumi Games) سرمایه‌گذاری کرد تا به توسعه عناوین بازی برای کسب درآمد مبتنی بر موبایل کمک کند.

NFT

 

مینت مدنس

بازار چند زنجیره‌ای NFT مجیک ادن (Magic Eden) کمپین “مینت مدنس (Mint Madness) ” را راه‌اندازی کرده است که دسترسی رایگان یا “مینت رایگان” را به 13 بازی Web3 در ماه مارس (اسفند 1401) ارائه می‌دهد.

مینت مدنس در 3 مارس (12 اسفند) پخش شد و این نام اشاره‌ای به مسابقات بسکتبال کالج NCAA به نام “March Madness” است که تقریباً 67 بازی بسکتبال را در ماه مشاهده می‌کند.

بازی‌های بلاکچین در پالیگان(Polygon)، اتریوم و سولانا به ترتیب با 9، 3 و 1 قطعه پخش شده‌اند. همچنین مجیک ادن یک استخر جایزه 20,000 پالیگان به ارزش تقریبی 23,200 دلار ارائه می‌دهد.

جوایز به 10 معامله‌گر برتر NFT مربوط به 9 بازی جدید مبتنی بر پالیگان تعلق می‌گیرد که جایزه برتر آن 4500 متیک (MATIC) (5220 دلار) است.

لیست کامل بازی‌های موجود در طول تبلیغات شامل Planet Mojo, Meta Star Strikers, Alaska Gold Rush, Shrapnel, Petobots, Blast Royale, Rogue Nation, Tearing Spaces, Freckle Trivia, Realm Hunter, Petobots, Blast Royale ، Heroes Unchained, Shrapnel and Papu Superstars هستند.

 

فروش استودیو تحت حمایت دیزنی کاهش یافت

استودیو بائوباب (Baobab) تحت حمایت دیزنی اولین مجموعه خود از 8888 ان‌اف‌تی را تنها 9 ساعت پس از عرضه در 2 مارس فروخت.

دراپ متمرکز بر آواتار کارتونی “Momoguro” نام دارد و به یک بازی نقش آفرینی آینده در راه حل مقیاس‌پذیری اتریوم لایه 2، ایمیوتبل ایکس (ImmutableX) گره خورده است.

این بازی دارای عناصر و ماموریت های پرورش دهنده در جهانی به نام “Uno Plane” است که NFTها بخش مهمی از تجربه بازی هستند.

طبق داده‌های کریپتواسلم (CryptoSlam)، NFT‌ها تا به امروز 8.1 میلیون دلار فروش ثانویه داشته‌اند و 7.6 میلیون دلار در روز راه‌اندازی به فروش می‌رسد.

NFT

سایر اخبار نیفتی (Nifty)

لایه 1 بلاکچین ماشین مجازی اتریوم، فلر (Flare)، پس از راه اندازی اسپارکلز (Sparkles) در 2 مارس، از اولین پلتفرم NFT خود استقبال کرد. این پلتفرم قرار است قابلیت همکاری پروتکل‌های بومی فلر را افزایش دهد تا موارد استفاده از ابزار NFT را افزایش دهد.

در 1 مارس، پلتفرم تجاری رابینهود (Robinhood) کیف پول Web3 خود را در فروشگاه برنامه اپل راه‌اندازی کرد و در بیش از 130 کشور در دسترس کاربران iOS قرار گرفت.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array