به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، انتظار می‌رود اپل پاییز امسال آیفون 16 را روانه بازار کند. ولی شنیده‌ها حاکی از آن هستند که این غول فناوری قصد دارد نسخه 2025 پرفروش‌ترین گوشی هوشمند خود را با طراحی جدید و نازک‌تر از آیفون‌های قبلی معرفی کند.

مارک گورمن، افشاگر معروف بلومبرگ، در خبرنامه هفتگی Power On خود مدعی شد اپل بعد از معرفی آیپد پرو M4 به عنوان کلاس جدیدی از محصولات نازک شرکت، برای عرضه آیفون 17 در پاییز 2025 آماده می‌شود.

نازک‌تر شدن کلیه محصولات اپل

همانطور که گفتیم، اپل تغییرات ظاهری در طراحی گوشی‌های آیفون را پس از آن آغاز کرده است که جدیدترین نسخه آیپد پرو یعنی M4 را در ماه می با طراحی جدید و با نمایشگر OLED پیشرفته و اولین پردازنده جدید و قدرتمند ارائه کرد. این شرکت تمام این فناوری‌های پیشرفته را در داخل یک شاسی آلومینیومی بسیار نازک 5.1 میلی متری جا داده بود.

آیفون اپل

به گفته گورمن دور از انتظار نیست که به زودی نسخه‌های بعدی مک‌بوک پرو و ​​اپل واچ نیز با طراحی‌های بسیار نازک‌تر و سبک‌تر معرفی شوند. البته مک‌بوک پرو سال 2021 به دلیل اضافه شدن مجدد درگاه‌های مگ‌سیف، HDMI و کارت حافظه SD با طراحی ضخیم‌تر و سنگین‌تر معرفی شد. حال اگر قرار باشد نازک شدن دستگاه در اولویت شرکت قرار بگیرد، احتمالاً برخی از قابلیت‌ها دوباره حذف خواهند شد.

ویژگی «نازک‌تر بودن» در طول سال‌ها در نوت‌بوک‌های ویندوز و مک محبوبیت زیادی داشته است، اما نازک‌تر کردن و سبک‌تر کردن دستگاه‌های دیگر مانند گوشی‌های هوشمند یا ساعت‌های هوشمند برای شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های موبایل در اولویت قرار نداشت؛ چراکه تمرکز اصلی این تولیدکنندگان غالباً بر بزرگ‌تر کردن نمایشگرها یا بهبود دوربین قرار دارد.

اگر اپل بتواند آیفون 17 را تا سال 2025 نازک‌تر و سبک‌تر از گوشی‌های هوشمند دیگر بسازد، می‌تواند آغازکننده یک روند کلی دیگر در طراحی تلفن‌های هوشمند باشد.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array