به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، با حمایت از یک پروژه جدید مالی غیرمتمرکز (DeFi) به نام World Liberty Financial وارد دنیای کریپتو شده است. این پروژه با شک و تردیدهایی از سوی جامعه کریپتو مواجه شده که ممکن است هم به کمپین انتخاباتی ترامپ و هم به اعتبار نه‌چندان خوب صنعت کریپتو آسیب برساند.

اینکه یک نامزد ریاست‌جمهوری وارد حوزه DeFi شده، برای مارک کوبان، تاجر آمریکایی و حامی کامالا هریس، نامزد معاونت ریاست‌جمهوری، تأثیری نداشته است. کوبان در گفتگو با Cointelegraph گفت: “با وجود اینکه من طرفدار DeFi هستم، هیچ نوآوری یا ارزش خاصی در این پروژه نمی‌بینم. این فقط یکی دیگر از طرح‌های بازاریابی ترامپ است.”

در مقابل، برخی دیگر امیدوارتر هستند. دیوید نیکزاد، یکی از بنیان‌گذاران DeFi.Gold، معتقد است که ورود ترامپ به دنیای توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) و DeFi توجه زیادی به صنعت کریپتو خواهد آورد و این می‌تواند برای این بخش مفید باشد.

با این حال، برخی نگران هستند که این پروژه به کمپین انتخاباتی ترامپ آسیب برساند. نیک کارتر، بنیان‌گذار شرکت Castle Island Ventures، خواستار توقف راه‌اندازی WLFI شده و معتقد است که این پروژه ممکن است به دردسر قانونی و بدنامی بزرگی برای ترامپ منجر شود.

از سوی دیگر، آنتونی اسکاراموچی، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید و مدیر سرمایه‌گذاری شرکت SkyBridge، هشدار داده است که این پروژه می‌تواند توجه منفی به کمپین ترامپ جلب کند و باعث تضعیف تلاش‌های قانونی در بخش کریپتو شود. اسکاراموچی افزود که تیم پروژه WLFI سوابق مشکوکی دارند و مدل اقتصادی توکن آن به نفع تیم موسس است.

در نهایت، برخی معتقدند که راه‌اندازی این پروژه پیش از انتخابات، حرکت هوشمندانه‌ای نیست و ممکن است برای ترامپ و صنعت کریپتو عواقب منفی به همراه داشته باشد.

منبع : cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array