به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گوگل درصدد است گزینه جدیدی به نام “Listen to this page” را به نسخه اندرویدی مرورگر کروم (Chrome) اضافه کند که می‌تواند یک صفحه وب را با صدای بلند برای شما بخواند. این ویژگی به کنترل‌های پخشی مجهز است که درست مانند وقتی مشغول گوش دادن به موسیقی یا پادکست هستید، به شما اجازه می‌دهد خواندن متن را به طور موقت قطع کنید، سرعت خواندن را تغییر دهید یا اینکه 10 ثانیه به جلو یا به عقب حرکت کنید.

افزون بر موارد فوق، امکان تغییر صدای خواننده و زبان آن نیز برای شما فراهم خواهد شد. طبق آنچه در صفحه “راهنمای گوگل” عنوان شده است، این ویژگی از چندین زبان از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، عربی، هندی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند.

چگونه از ویژگی جدید گوگل کروم استفاده کنیم

 برای اینکه مطمئن شوید مرورگر شما به این قابلیت مجهز شده است یا خیر، کافیست صفحه مورد نظر خود را در مرورگر باز کنید، سپس از منوی سه نقطه بالا گزینه «Listen to this page» را انتخاب نمایید. این قابلیت در صورت اضافه شدن، درست زیر گزینه Translate دیده می‌شود. در تصویر زیر منوی دسترسی به ویژگی Listen to this page را مشاهده می‌کنید.

گوگل کروم

افزون بر این، می‌توانید از Google Assistant بخواهید صفحات وب را با صدای بلند برای شما بخواند، ضمن اینکه این ابزار قادر است در حین انجام این کار، متن را به زبان‌های دیگر هم ترجمه کند. اما انتخاب این گزینه شما را از صفحه مرورگر کروم خارج کرده و به برنامه Google وارد می‌کند، این در حالی است که گزینه جدید، تمام این کارها را در همان محیط مرورگر برای شما انجام می‌دهد.

گوگل این ویژگی را برای نسخه دسکتاپ کروم نیز آزمایش کرده است. ناگفته نماند که مرورگر سافاری آیفون نیز از ویژگی مشابهی به نام «Listen to Page » برخوردار است که صفحات وب را با صدای سیری برای شما می‌خواند و بسیاری از کنترل‌های آن مشابه گوگل است.

لازم به ذکر است که گوگل ویژگی جدید را هنوز در نسخه بتای کروم آزمایش کرده و پیش‌بینی می‌شود با آپدیت بعدی و عرضه نسخه 125 برنامه Android Chrome این قابلیت در اختیار همه قرار بگیرد.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array