به گزارش ایران دکونومی، اسپیدتست گزارش میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت کشورها در ماه می ۲۰۲۴ را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، میانگین سرعت جهانی اینترنت موبایل از ۵۲.۸۷ که در ماه آوریل گزارش شده بود، به ۵۲.۴۸ و میانگین سرعت جهانی اینترنت ثابت از ۹۳.۶۵ به ۹۳.۶۷ مگابیت برثانیه رسیده است.

سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران

گزارش اسپیدتست نشان می‌دهد که سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه می ۳۷.۳۶ مگابیت برثانیه است. این در حالی است که این شاخص در ماه آوریل ۳۵.۶۶ مگابیت بر ثانیه گزارش شده بود؛ همچنین جایگاه ایران ۳ پله صعود داشته و از رتبه ۷۶ به ۷۳ آمده است.

سرعت اینترنت ثابت کشور نیز از ۱۴.۲۳ به ۱۵.۲۸ مگابیت برثانیه افزایش یافته و جایگاه آن نسبت به ماه گذشته میلادی با ۲ پله صعود از ۱۵۶ به ۱۵۴ تغییر کرده است.

کدام کشورها بالاترین سرعت اینترنت جهان را دارند؟

در گزارش اسپیدتست، در بخش اینترنت موبایل، هیچ تغییری در جایگاه اول تا سوم جدول مشاهده نمی‌سود. بر اساس این گزارش، قطر (۳۲۹.۳۷ مگابیت برثانیه)، امارات متحده عربی (۳۰۹.۷۷ مگابیت برثانیه) و کویت (۲۳۳.۷۸ مگابیت برثانیه) در جایگاه اول تا سوم ایستاده‌اند.

با مقایسه این گزارش و گزارش ماه قبل، می‌بینیم که کشورهای گفته شده، در این بخش افزایش سرعت داشته‌اند. به این صورت که قطر سرعت ۳۱۴.۷۸ مگابیت برثانیه، امارات متحده عربی سرعت ۲۷۸.۸۸ مگابیت برثانیه و کویت ۲۲۸.۹۶ مگابیت برثانیه را ثبت کرده بودند.

در بخش اینترنت ثابت نیز تغییری در جایگاه کشورهای اول تا سوم به چشم نمی‌خورد. سنگاپور با سرعت ۲۸۹.۹۸ مگابیت بر ثانیه در جایگاه اول، هنگ کنگ با ۲۸۲.۴۸ مگابیت بر ثانیه در جایگاه دوم و شیلی با ۲۷۴.۴۶ مگابیت بر ثانیه در جایگاه سوم قرار دارند.

در این بخش از گزارش اسپیدتست هم مانند بخش اینترنت موبایل، افزایش سرعت نسبت به ماه قبل از آن دیده می‌شود. در ماه آوریل سنگاپور سرعت ۲۸۴.۰۵، هنگ کنگ سرعت ۲۷۱.۲۹ و شیلی سرعت ۲۷۰.۱۹ را ثبت کرده بودند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array