به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت میم کوین جنجالی په‌په (PEPE) سه هفته پس از ثبت رکورد تاریخی 0.00000449 دلار خود، اکنون بیش از 70 درصد کاهش یافته است. تحلیلگران معتقدند با توجه به ترکیبی از اندیکاتورهای تکنیکال و فاندامنتال، این میم کوین ممکن است در روزهای آینده حتی سقوط بیشتری را تجربه کند.

تشکیل یک الگوی نزولی کلاسیک در نمودار په‌په (PEPE)

از نقطه نظر تکنیکال، قیمت په‌په کوین (PEPE) بعد از تشکیل الگوی کلاسیک سر و شانه (H&S) که در رأس این دیدگاه نزولی قرار دارد، می‌تواند به شدت از سطح فعلی خود کاهش یابد.

تحلیلگران الگوی سر و شانه را به‌عنوان یک شاخص بازگشتی نزولی در نظر می‌گیرند. این الگو زمانی شکل می‌گیرد که قیمت سه قله متوالی بالاتر از حمایت خط گردن تشکیل دهد. قله میانی که “سر” نامیده می‌شود، بالاتر از دو قله دیگر است که به عنوان “شانه چپ” و “شانه راست” تلقی می‌شوند.

 الگوی سر و شانه
معرفی الگوی سر و شانه. منبع: آکادمی فارکس

این الگو پس از شکست قیمت به زیر خط گردن خود تایید می‌شود. معامله‌گران به عنوان یک قاعده کلی در تحلیل تکنیکال، هدف نزولی الگو را با اضافه کردن حداکثر فاصله بین سر و خط گردن تا نقطه شکست اندازه‌گیری می‌کنند.

روز 22 می (1 خرداد)، قیمت په‌په (PEPE) زیر خط گردن الگوی سر و شانه، نزدیک به تراز 0.00000156 دلار شکست. به این ترتیب، خرس‌ها (فروشندگان) هدف نزولی خود در ماه ژوئن (خرداد و تیر) را نزدیک به تراز 0.00000041 دلار قرار می‌دهد که حدود 70 درصد کاهش از سطح قیمت فعلی را نشان می‌دهد.

نمودار 4 ساعته PEPE
نمودار 4 ساعته قیمت په‌په (PEPE/USDT). منبع: TradingView

در همین حال، شکست الگوی سر و شانه ممکن است در اواسط راه متوقف شود، زیرا په‌په حمایت مهمی در ناحیه قیمت 0.00000082 دلار دارد که ماه ژوئن آن را لمس می‌کند. این سطح که حدود 30 درصد کمتر از سطح قیمت فعلی است، در اوایل ماه می به عنوان یک حمایت قوی عمل کرده است. این ناحیه حمایتی با خط فیبوناچی 0.786% نیز مطابقت دارد.

از سوی دیگر، اگر قیمت په‌په (PEPE) خط گردن الگوی سر و شانه را به عنوان یک حمایت دیگر بازیابی کند، این سناریوی نزولی اعتبار خود را از دست می‌دهد.

احتمال دامپ دارایی‌ها توسط هولدرهای په‌په (PEPE)

علیرغم ضررهای اخیر، قیمت په‌په (PEPE) هنوز 4000 درصد بالاتر از قیمت اولیه عرضه آن در صرافی، یعنی 0.00000044 دلار است. در نتیجه، کاهش بیشتر قیمت می‌تواند هولدرهای فعلی این رمزارز را وادار کند تا سود خود را دریافت کنند. چنین رویدادی بی‌تردید فشار نزولی در بازار را تشدید خواهد کرد.

نگرانی‌ها در صورتی افزایش پیدا می‌کنند که 15 آدرس برتر په‌په (PEPE) دست به دامپ دارایی‌های خود بزنند. تقریباً همه هولدرها دارایی‌های خود را طی هفته‌های اخیر کاهش داده‌اند، حتی برخی از آنها برای تضمین سود اولیه، کل موجودی خود را دامپ کرده‌اند.

15 آدرس برتر PEPE
15 آدرس برتر په‌په با بالاترین سو و درآمد. منبع: Wulgy/Dune Analytics

در همین زمان، تعداد هولدرهای روزانه په‌په (PEPE) از روز 5 می (15 اردیبهشت) روندی کاهشی داشته است، که نشان دهنده عدم ورود کاربران جدید به شبکه است.

هولدرهای روزانه PEPE
تعداد هولدرهای روزانه په‌په (PEPE) منبع: Wulgy/Dune Analytics

این کاهش ملموس در تعداد هولدرهای روزانه، به کاهش حجم معاملات در صرافی‌های رمزارزی منتهی شده است که به‌نوبه‌خود، یک سیگنال نزولی دیگر برای دارندگان این توکن به‌شمار می‌رود.

حجم معاملات PEPE
حجم معاملات PEPE منبع: Wulgy/Dune Analytics

با تمام این اوصاف، در صورت آغاز یک روند صعودی گسترده در بازار کریپتو، به خصوص افزایش احتمالی قیمت بیت‌کوین و اتریوم، په‌په (PEPE) می‌تواند چشم‌انداز نزولی خود را کاهش دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array