به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم اجتماعی یوتیوب در بلاگ رسمی خود اعلام کرده است به زودی به قابلیتی شبیه به Community Notes ایکس مجهز خواهد شد. این ویژگی با فراهم کردن بستری برای اضافه کردن یادداشت ببینندگان می‌تواند به راستی‌آزمایی اطلاعات یک فیلم و شناسایی فیلم‌های قدیمی که بازنشر می‌شوند، کمک کند.

طبق این اطلاعیه، ویژگی Notes در مرحله اول، در قالب یک برنامه آزمایشی در اختیار تعداد محدودی از واجدین شرایط قرار می‌گیرد. یوتیوب کاربران واجد شرایط خود را از حساب‌های فعال و پرمخاطب انتخاب کرده و دعوت‌نامه شرکت در این طرح را از طریق ایمیل یا Creator Studio برای آنها ارسال می‌کند. البته حالت آزمایشی قابلیت Notes نیز طی چند هفته آینده، ابتدا روی گوشی‌های هوشمند کاربران آمریکایی راه‌اندازی خواهد شد.

در این مرحله، مفید بودن یادداشت‌ها در راستای کمک به آموزش سیستم توسط یک سری بازرس شخص ثالث ارزیابی می‌شود.

یادداشت در یوتیوب

بعد از انتشار عمومی که احتمالاً تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اتفاق می‌افتد، از کاربران یوتیوب خواسته می‌شود یادداشت‌های ارائه شده را تحت عناوین “مفید”، “تا حدی مفید” و “غیرمفید” طبقه‌بندی کنند و دلیل انتخاب خود را نیز ذکر نمایند.

رتبه‌بندی یادداشت‌ها بر اساس الگوریتمی انجام می‌شود که هدف آن، اتصال گروه‌های مختلف است؛ مثلاً، اگر افرادی که درمورد مفید بودن یادداشت‌ها نظرات متفاوتی داشته‌اند، اکنون درباره یک یادداشت دیگر به توافق برسند، به احتمال زیاد آن یادداشت برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

گفتنی است که قابلیت مشابه Notes در زمان مدیریت جک دورسی در توییتر امتحان شد و پس از روی کار آمدن ایلان ماسک، به طور سراسری گسترش یافت.

یوتیوب از بینندگان، شرکت‌کنندگان و سازندگان محتوا دعوت کرده است بعد از راه‌اندازی این سیستم، درباره کیفیت یادداشت‌ها بازخورد بدهند تا این پلتفرم بتواند به مرور زمان راهی برای بهبود کیفیت محتوا در این شبکه اجتماعی پیدا کند و البته مطمئن شود که معرفی این ویژگی اصلاً انتخابی منطقی بوده است یا نه.

منبع: blog.youtube

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array