به گزارش ایران دکونومی، هزینه آموزشگاه رانندگی برای دریافت گواهینامه پایه 3 در سال 1402، 4 میلیون تومان بود که در سال جاری (1403) با افزایش 50 درصدی به 6 میلیون تومان رسیده است.

در این راستا سردار «سید تیمور حسینی» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با تایید افزایش 50 درصدی هزینه آموزشگاه های رانندگی اظهار داشت: «هزینه کلاس‌های آموزش رانندگی توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می‌شود.»

شایان ذکر است که افزایش 2 میلیون تومانی هزینه آموزشگاه رانندگی در سال جاری (1403)، با واکنش متقاضیان گواهینامه همراه بوده است.

به نظر می‌رسد، در شرایط اقتصادی فعلی، افزایش هزینه آموزشگاه‌های رانندگی باعث کاهش مراجعه افراد برای دریافت گواهی‌نامه خواهد شد.

از سوی دیگر، افزایش قیمت صدور گواهی‌نامه و آموزش رانندگی باعث خواهد شد که بسیاری از افراد بدون دریافت گواهی‌نامه، رانندگی کنند. هم‌اکنون نیز در آموزشگاه‌های رانندگی شاهد تردد متقاضیانی هستیم که هنوز گواهی‌نامه رانندگی نگرفته‌اند اما با خودروی شخصی به آموزشگاه می‌آیند. بدیهی است افزایش تردد خودروهایی با رانندگان بدون گواهی‌نامه دردسر زیادی برای سایر رانندگان ایجاد خواهد نمود. پیگیری‌های قانونی پس از تصادف با خودروهایی که رانندگان آن‌ها گواهی‌نامه ندارند، به‌تنهایی معضلی بزرگ برای مالکان خودروها و رانندگان قانون‌مند به حساب می‌آید.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array