به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی آمازون قصد دارد سرویس خدمات موبایلی ارزان‌قیمت و یا حتی رایگان در اختیار مشترکین سرویس Amazon Prime قرار دهد.

طبق گزارش جدید روزنامه Bloomberg، کمپانی آمازون درحال تدارک دیدن سرویس خدمات موبایلی ملی در سراسر ایالات متحده برای کاربران Amazon Prime است. کمپانی‌های تکنولوژی و مخابراتی که آمازون درحال مذاکره با آنان است، شامل موارد زیر هستند: Verizon – T-Mobile – Dish Network و AT&T.

منابع آگاه به روزنامه Bloomberg اعلام کردند که آمازون درحال تدارک دیدن سرویس‌های خدمات موبایلی وایرلس به قیمت ماهانه 10 دلار و یا حتی رایگان برای مشتریان است. هدف آمازون از این اقدام، تقویت حس وفاداری در میان مشترکین سرویس Prime می‌باشد.
درحال حاضر، کاربران قادرند که اشتراک Prime خود را لغو کرده و در صورت نیاز تمدید کنند. اگر آمازون قصد ارائه مزایای جدید سرویس خدمات موبایل را در کنار خدمات سرویس Prime داشته باشد، احتمال زیادی وجود دارد که کاربران به‌صورت طولانی‌مدت مشترک سرویس Prime باقی‌ بمانند و از خدمات آن بهره ببرند.

بر اساس محتوای این گزارش، آمازون حدوداً به‌مدت دوماه با کمپانی‌های بزرگ آمریکایی درحال مذاکره است. ممکن است که نهایی‌سازی شرایط این قرارداد ماه‌ها طول بکشد و یا اینکه آمازون کلاً این پروژه را لغو کند.

هرچند در ابتدا روزنامه Bloomberg به نقل از منابع آگاه این اخبار را منتشر کرده بود، اما سخنگوی رسمی کمپانی آمازون با انتشار بیانیه‌ای افزوده شدن خدمات موبایلی به سرویس Prime را تکذیب کرد. بردلی متینگر گفت: “ما در آمازون همیشه در حال کشف و جستجو برای افزودن مزایای بیشتر و کاربردی‌تر به سرویس Prime برای کاربران هستیم؛ اما درحال حاضر برنامه‌ای برای افزودن سرویس خدمات موبایلی وایرلس به این اشتراک نداریم.”

سهام کمپانی‌های Verizon، AT&T و T-Mobile پس از انتشار گزارش Bloomberg در روز جمعه با افت مواجه شد. ارزش سهام Verizon حدود 5%، ارزش سهام AT&T حدود 5.9 و ارزش سهام T-Mobile حدود 6.8% کاهش یافته است.

Prime

تکذیب شرکت‌های مخابراتی

دو کمپانی مخابراتی T-Mobile و Verizon با انتشار بیانیه‌هایی واضحاً اعلام کردند که با کمپانی آمازون درحال مذاکره برای ارائه سرویس خدمات موبایلی وایرلس نیستند. اما کمپانی AT&T از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

سخنگوی کمپانی Verizon با انتشار بیانیه‌ای رسمی نوشت: “درحال حاضر Verizon درحال مذاکره با آمازون برای فروش مجدد بهترین و قابل‌اعتمادترین سرویس نتورک وایرلس در کشور نمی‌باشد. کمپانی ما همیشه مشتاق همکاری‌های جدید و سازنده است، اما فعلاً اخبار جدیدی برای ارائه در این مورد خاص نداریم.”

همچنین، سخنگوی کمپانی T-Mobile با انتشار بیانیه رسمی گفت: “آمازون شریک تجاری بسیار خوبی برای کمپانی ما در بسیاری از زمینه هاست، و ما در T-Mobile همیشه چشم‌انتظار همکاری با شریک تجاری خود در حوزه‌های جدید نیز هستیم. با این وجود، ما درحال مذاکره برای افزودن سیستم وایرلس خود به اشتراک Prime نبوده و نیستیم و از طرف آمازون درخواستی برای این همکاری دریافت نکرده‌ایم.”

مزایای سرویس Prime کمپانی آمازون

اشتراک Amazon Prime مزایای بسیاری از جمله ارسال و تحویل سریع و رایگان سفارشات ثبت شده از وبسایت آمازون، دسترسی به سرویس پخش آنلاین Prime Video و 100 میلیون آهنگ برای کاربران دارد. انتشار گزارش روزنامه Bloomberg همزمان با تحلیل نه‌چندان خوشایند اخیر کارشناسان همزمان شده است. به گفته کارشناسان، پس از افزایش حق اشتراک سالانه سرویس Prime از 119 دلار به 139 دلار، استقبال از این سرویس به‌شدت کاهش یافته و حتی راکد شده است.
به‌ همین دلیل به‌نظر می‌رسد آمازون قصد دارد با افزودن سرویس خدمات موبایلی به مزایای Prime، کاربران را به خرید و یا تمدید این اشتراک ترغیب کند.

همچنین آمازون در رقابت تنگاتنگی با رقیب دیرینه خود، فروشگاه‌های زنجیره‌ای Walmart (والمارت) قرار دارد. این فروشگاه و اشتراک Walmart+ که سالانه تنها 98 دلار هزینه دارد، خدمات مشابهی از جمله ارسال سریع و رایگان را با قیمتی کمتر نسبت به آمازون ارائه می‌دهد. همچنین اشتراک Walmart+ شامل اشتراک رایگان سرویس پخش آنلاین Paramount+ برای کاربران می‌شود که در واقع رقیب Prime Video است.
در ماه فوریه، آمازون قوانین ارسال رایگان خود را تغییر داد. سفارشات شامل خواروبار تازه و سوپرمارکتی که هزینه آنها کمتر از 150 دلار بود باید هزینه ارسال می‌پرداختند. در گذشته، مشترکین سرویس Prime، برای خریدهای سوپرمارکتی بالای 35 دلار نیازی به پرداخت هزینه ارسال نداشتند.

در گزارش Bloomberg قید شده با اینکه آمازون شخصاً هزینه استفاده از خدمات موبایلی را به کمپانی‌های مخابراتی می‌پردازد، اما این سرویس برای کمپانی‌ها منفعت آنچنانی نخواهد داشت. اگر آمازون واقعاً این برنامه را به‌صورت ارزان‌قیمت و یا حتی رایگان عملی و بهره‌برداری کند، رقابت جدیدی را برای مشتریان فعلی این سرویس‌های ارائه‌دهنده به‌وجود خواهد آورد.
با این وجود، براساس گزارش Bloomberg، کمپانی‌های مخابراتی در جایگاهی قرار ندارند که به‌سادگی چنین پیشنهادی را رد کرده و از آن چشم‌پوشی کنند؛ زیرا با سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در سرویس 5G، این کمپانی‌ها به‌دنبال یافتن راه جدیدی برای ارائه خدمات مربوطه، جذب مشتریان و کسب درآمد هستند.

ترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array