به گزارش ایران دکونومی، در دی‌ماه گذشته، رسانه پیوست خبری مبنی بر کلاهبرداری یکی از کسب‌وکارهای ارز دیجیتال منتشر کرد. بنا بر این خبر، شرکتی با عنوان «الو بیزینس»، که خود را صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزی می‌نامد با تبلیغ گسترده اینفلوئنسرها بر سر زبان‌ها افتاده و به نظر می‌رسد یک بیزینس بر پایه دسیسه پانزی است.

نام این شرکت، مشابه یک کسب‌وکار داخلی فعال در حوزه مشاوره کسب‌وکار به نام «الوبیزنس» است که این تشابه اسمی، مشکلات زیادی برای این کسب‌وکار ایجاد کرده است.

حامد نوری، مدیرعامل پلتفرم الوبیزنس ضمن هشدار به سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال گفت: یک شرکت در اقدامی کلاهبردارانه، با استفاده از نام و برند مشابه الوبیزنس که یک پلتفرم مشاوره کسب و کار است، شروع به جذب بدون بازگشت سرمایه در زمینه ارزهای دیجیتال کرده و اعتبار این برند را خدشه‌دار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه “الوبیزنس” و “الوبیزینس” دو شرکت مجزا با کارکردی متفاوت هستند، ادامه داد: کاربران و سرمایه‌گذاران به تفاوت نام این دو برند توجه داشته باشند و پیش از سرمایه‌گذاری در هر سایتی از داشتن مجوزهای معتبر مربوطه اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: پلتفرم الوبیزنس به عنوان یک شرکت دانش بنیان از سال ۱۳۹۷ در زمینه مشاوره کسب و کار در حال فعالیت است و هیچ ارتباطی با سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال ندارد.

به نظر می‌رسد الوبیزینس نیز نام دیگری برای کلاهبرداری رمزارزی در کشور باشد که به شکار قربانیان خود نشسته و با تبلیغ اینفلوئنسرهای خارج‌نشین که سابقه آنها در تبلیغ قمار آنلاین و سایت‌های شرط‌بندی بر کسی پوشیده نیست به کلاهبرداری رمزارزی مشغول است. پیگیری‌‌های پیوست نشان می‌دهد این سایت حتی فیلتر هم نیست و الوبیزینس همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. (پیوست)

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری :