به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گروه مالی مگابانک میتسوبیشی یواف‌جی(MUFG) اعلام کرده است که پلتفرم انتشار استیبل کوین پروگمات کوین (Progmat Coin) به زودی توسط بانک‌های ژاپنی برای راه‌اندازی استیبل کوین‌های ثابت با ین ژاپن در چندین بلاکچین عمومی استفاده می‌شود.

بانک‌های ژاپنی اخیراً قصد خود را برای بررسی یا راه‌اندازی استیبل کوین‌ها به دنبال مقررات جدیدی که در ماه جاری اجرایی شد، اعلام کرده‌اند.

در اواسط سال 2022 (1401)، دولت ژاپن لایحه‌ای را تصویب کرد که صدور استیبل کوین توسط مؤسسات غیربانکی را ممنوع می‌کرد. این لایحه رسماً از اول ژوئن 2023 (11 خرداد 1402) اجرایی شد.

در اطلاعیه 2 ژوئن (12 خرداد)، MUFG اشاره کرد که پروگمات برای تسهیل صدور استیبل کوین‌های پشتوانه بانکی در اتریوم، آوالانچ (Avalanche)، پالیگان (Polygon)، و کازماس (Cosmos) استفاده خواهد شد و شبکه‌های بیشتری در آینده اضافه خواهند شد.

همچنین MUFG بیان کرد که شرکای امنیتی و فناوری بلاکچین آن، توکی (Toki) و دیتا‌چین (Datachain) در حال ساختن پلی برای فعال کردن تراکنش‌های زنجیره‌ای متقابل، وام دهی و مبادله بین بلاکچین‌های پشتیبانی شده هستند.

این بانک انتظار دارد که زیرساخت‌های زنجیره‌ای در سه ماهه دوم سال 2022 راه‌اندازی شود.

MUFG در ابتدا پروگمات کوین را در فوریه 2022 (بهمن 1401) اعلام کرد و هدف آن ارائه یک روش پرداخت دارایی دیجیتال قابل تعامل و جهانی برای استیبل کوین‌ها، سایر دارایی‌های رمزارزی و حتی یک ارز بانک دیجیتال مرکزی ژاپن است.

MUFG بیان نکرده است که کدام بانک‌ها اولین بانک‌هایی هستند که از پروگمات کوین استفاده می‌کنند. با این حال، در زمان اعلام سال 2022 به کوین تلگراف تأیید کرد که در حال کار بر روی راه‌اندازی استیبل کوین خود با ین ژاپن است.

طبق گزارش اول ژوئن از نیکی آسیا (Nikkei Asia)، بانک شیکوکو (Shikoku)، توکیو کیرابوشی (Tokyo Kiraboshi) و بانک مینا (Minna) همگی قصد دارند تا استیبل کوین صادر کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که آنها از پلتفرم پروگمات کوین برای این کار استفاده نخواهند کرد.

این نشریه بیان می‌کند که این بانک‌ها از یک پلتفرم استیبل کوین جداگانه که توسط استارتاپ مستقر در توکیو G.U توسعه یافته است، استفاده خواهند کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array