به گفته کمپانی گوگل، جستجوی کاربران برای یافتن اطلاعات و جزئیات خاصی در محیط پلتفرم جیمیل به‌زودی آسان‌تر خواهد شد.

به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، در روز جمعه این کمپانی از آپدیت جدیدی بر مبنای هوش مصنوعی در جیمیل رونمایی کرد. در بیانیه رسمی منتشر شده در وبلاگ این کمپانی نوشته شده بود: “در طی 15 روز آینده، کاربران در هنگام جستجو در صندوق ایمیل‌های ورودی گزینه‌ای به‌نام “نتایج برتر” (Top Results) را مشاهده خواهند کرد که بالاتر از “همه نتایج” (All Results) قرار خواهد گرفت و در یافتن ایمیل مدنظر کمک شایانی خواهد کرد.”


این قابلیت جدید قدرت‌گرفته از مدل‌های ماشین‌لرنینگ جدید گوگل است. این مدل‌ها با آنالیز عبارت جستجو شده، جدیدترین ایمیل‌ها و دیگر عوامل مؤثر، نتیجه‌‌گیری می‌کنند که کدام یک از پیام‌ها و ایمیل‌‌های ورودی بهترین و مرتبط‌ترین نتیجه ممکن برای جستجوی کاربران هستند.

این اخبار، تنها بخشی از تغییرات استراتژیک جدید در پلتفرم جیمیل کمپانی گوگل هستند. در ماه می خبری جنجالی مبنی بر حذف اکانت‌های غیرفعال گوگل منتشر شده بود. طبق این آپدیت جدید، اگر حساب‌کاربری گوگل به مدت دو سال استفاده نشده باشد، کمپانی ممکن است این اکانت و تمام اطلاعات مربوطه از جمله محتواها، تصاویر، لینک‌ها و غیره را حذف کند.

گوگل در طی ماه‌های آتی چندین نوتیفیکیشن برای این کاربران ارسال خواهد کرد و آنها را از حذف احتمالی حساب کاربری خود آگاه خواهد کرد. پروسه حذف این اکانت‌ها با آنهایی آغاز خواهد شد که پس از ساختن حساب کاربری هرگز از آنها استفاده نکرده‌اند.

هرچند جلوگیری از این اتفاق بسیار ساده است. نوشتن یا خواندن یک ایمیل، استفاده از Google Drive، تماشای ویدیویی در یوتیوب، دانلود کردن یک برنامه یا اپلیکیشن از Play Store، ساختن حساب کاربری در سایت‌ها یا برنامه‌های واسطه به کمک اکانت گوگل و یا جستجو در موتور جستجوی گوگل درحالیکه به حساب کاربری خود وارد شده‌اید، همه این موارد از حذف شدن دائمی حساب شما جلوگیری خواهد کرد.

جیمیل

تغییرات استراتژیک در جیمیل

در ماه فوریه، کمپانی گوگل از ظاهر جدید جیمیل برای همه کاربران رونمایی کرده بود. در این آپدیت، گوکل تأکید بسیاری بر ابزارهای بهره‌وری و خلاقیت برای کاربران داشت.

این تغییرات جدید، به احتمال بسیار زیاد همسو با خط فکری جدید کمپانی گوگل برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش نرخ بهره‌وری کارکنان است. مدیرعامل گوگل، سوندار پیچای، اخیراً بیان کرده بود که قصد دارد”بهره‌وری و ثمربخشی این کمپانی را تا 20% بیشتر افزایش دهد”.

بر اساس گزارش Alphabet، در نتیجه تعدیل نیرو و تخلیه دفاتر کار در سه‌ماهه مالی گذشته، بیش از 2.6 میلیارد دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.

در جلسه مالی اخیر کمپانی Alphabet، کمپانی مادر گوگل، سرمایه‌گذاران و مدیران اجرایی برنامه‌های خود درباره تخصیص منابع به حوزه‌های هوش مصنوعی و موتور جستجو را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
رئیس بخش بیزینس، فیلیپ شیندلر بر این نکته تأکید کرد که “قابلیت موتور جستجو پاسخگوی نیاز کاربران باشد و بتواند حتی در شرایط غیرقابل پیش‌بینی نیز عملکرد خوبی از خود ارائه دهد”.

در نوشته منتشر شده در وبلاگ رسمی گوگل، این کمپانی گفت که این آپدیت جدید درخواست بسیاری از افراد بوده و در دسترس همه کاربران و مشتریان قرار خواهد گرفت.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: CNBC

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array