به گزارش ایران دکونومی، عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون اعلام کرد که این بانک در سه سال اخیر سه خط اعتباری به ارزش ۱۳۰ هزار میلیارد ریال ویژه تعاونی‌ها اختصاص داده است. به گفته سید باقر فتاحی، رئیس هیات مدیره بانک، بخش تعاون یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور است که با تقویت آن می‌توان به حل مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری و دلالی کمک کرد.

فتاحی افزود که علی‌رغم ظرفیت‌های قانونی برای توسعه تعاون، پیشرفت‌ها به اندازه‌ای که باید، نبوده و هدف‌گذاری سهم ۲۵ درصدی این بخش در برنامه پنجم توسعه محقق نشده است. وی تأکید کرد که مشکلات اصلی در این حوزه فرهنگی و اعتقادی است و نیازی به قانون جدید نیست.

رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون همچنین به سهم قانونی ۳۰ درصدی بخش تعاون از واگذاری‌ها اشاره کرد و گفت که تنها نیم درصد از این سهم تخصیص یافته است. وی تأکید کرد که سند توسعه بخش تعاون که در ابتدای سال ۱۴۰۲ تصویب شده، ظرفیت مناسبی برای بهبود وضعیت تعاونی‌ها به وجود می‌آورد.

فتاحی اعلام کرد که هدف‌گذاری برای پرداخت ۷۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری انجام شده و تا کنون ۴۰۰ هزار میلیارد ریال پرداخت گردیده است. وی از تعاونی‌ها خواست تا با تمرکز حساب‌های خود در بانک توسعه تعاون، از تسهیلات و خدمات این بانک بهره‌مند شوند.

منبع : تسنیم

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array